Våra medarbetare berättar om Pema People

”Mitt bästa råd till den som vill bli Pema-konsult är att tro på sig själv.”

Jag har aldrig varit på en arbetsplats där det är så bra sammanhållning. Dessutom har jag en konsultchef som är tillgänglig och som jag kan vända mig till med både stort och smått.

Annica Thunman har nyligen firat ett år som anställd på Pema, med placering på Postnord i Västerås

I januari 2016 hade Annica Thunman varit på Postnords kundservice i Västerås i ett år. Det fanns med andra ord en god anledning att reflektera över det första året som anställd av Pema och uthyrd till Postnord.

- Jag var med i det första Pema-gänget som började på Postnord. Det har kommit en del nya, men jag är kvar. Och jag måste säga att jag aldrig har varit på en arbetsplats där det varit så bra sammanhållning, konstaterar Annica.

På Postnords kundservice sitter cirka 250 personer och hanterar serviceuppdrag via telefon eller mejl. Närmare 50 av dem är Pema-anställda. Varje vecka kommer det in mellan 50 000 och 90 000 kundkontakter; det betyder att mellan 2 och 5 miljoner ringer eller mejlar Postnord om året.

- Det är rätt stora säsongsskillnader på belastningen hos oss. Folk anlitar Postnord hela tiden, men vi har ett extra tryck när det skickas mer paket än vanligt, exempelvis runt jul, Black Friday och däckbytessäsongen, säger Annica.

Annica trivs alltså väldigt bra hos Pema. På Postnord finns det dessutom en Pema-anställd konsultansvarig som gör att hon och alla andra konsulter snabbt kan få hjälp och råd i frågor som uppstår på arbetsplatsen. Vilket råd skulle hon själv ge någon som funderar på att bli konsult hos Pema?

- Tro på dig själv! Var målinriktad och ha lite skinn på näsan. Det handlar ofta om att vara trygg i sig själv och dela med sig av sin personlighet, förklarar Annica.





Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies. Läs hela vår cookie-policy här.öppnas i nytt fönster

Jag förstår